افسانه ها و اسطوره هایی که افسانه و اسطوره نبودند

همه چی دونی

سعی براین است که بهترین مطالب دراین وبلاگ گنجانده شود


افسانه ها و اسطوره هایی که افسانه و اسطوره نبودند

 

سنگ خورشیدی وایکینگ ها

وایکینگ ها دریانوردانی بسیار ماهر بودند و روشی بسیار خارق العاده برای مسیریابی کشف کردند. افسانه ها و اسطوره ها سخن از سنگی داشتند که وایکینگ ها برای یافتن مسیرشان استفاده می کردند، حتی در زمان هایی که خورشید غروب کرده بود یا هوا ابری بود. دانشمندان برای سال ها به دنبال امکان وجود سنگی با چنین قابلیتی بودند تا توضیحی برای دستیابی وایکینگ ها در مقاصد دریای متعدد دور و نزدیک داشته باشند.

در سال ۲۰۰۲ به نتبجه مطلوب رسیدند. نوعی کریستال ایسلندی که در قرن ۱۶ از باقی مانده های کشتی غرق شده ای در کانال اینگلیس یافت شده بود. پس از جست و جو تعداد بسیار زیادی از این نوع در بقایای باستانی وایکینگ ها کشف شد.

افسانه ها و اسطوره های وایکینگ ها

لاک پشتی به نام Hoan Kiem

پادشاه Lei Loi یکی از مورد احترام ترین پادشاهان ویتنام است  که توانست در مقابل حمله اپراطوری چین از کشورش دفاع کند. افسانه می گوید که پادشاه توسط کمک های یک لاک پشت طلایی که به او شمشیری جادویی اهدا کرده بود موفق به این کار شد. این شمشیر قدرت صد مرد جنگی را به او می بخشید. پس از اتمام جنگ ، پادشاه در حال قایق رانی در دریاچه بود که یک لاک پشت غول پیکر در آب ظاهر شد. شمشیر را گرفت و با خود به زیر آب برد و برای همیشه ناپدید شد.

در سال ۱۹۶۷ داستان مشابه این داستان گفته شد، یک لاک پشت غول پیکر به طول ۲ متر در کنار دریاچه توسط شرکت صنایع غذایی کشف شد. یک لاک پشت غول پیکر دیگر نیز بارها در دریاچه دیده شد.دولت تصمیم گرفت که نگه داری از این لاک پشت را بر عهده بگیرد. متاسفانه این گونه به نظر می رسد که لاک پشت غول پیکر تنها نوع از گونه خود است که  زنده باقی مانده است.

لاک-پشت

افسانه محلی آمریکا

مانند سایر فرهنگ های باستانی اقیانوس اطلس اولین انسان هایی که در آمریکا زندگی می کردند افسانه ها و اسطوره ها یی وجود داشت که سخن از سیل بزرگی داشت که زمین را غرق کرده بود. یکی از افراد بازگو کننده این مطالب Ojibwe Tribe بود که از داستان سیل بزرگ توسط  آب شدن برف ها و یخ ها سخن می گفت. داستان بدین گونه بود که یک موش کیسه ای را که گرمای خورشید در آن بود از بین برد و گرمای آن در سراسر جهان پخش شد که موجب ایجاد سیل گردید.

هنگامی که پس از گذشت قرن ها علم و دانش بشر پیشرفت کرد و اندکی به ناشناخته ها دست یافت، زمین شناسان به دنبال راهی برای توضیح سرزمین های با اشکال عجیب شدند که با تئوری های مطرح شده در آن زمان قابل توضیح نبود. سپس به این فکر افتادن که شاید سرخ پوستان حقیقت را بازگو می کردند و سیل حقیقت داشته است و با تحقیقات بیشتر مشخص شد که سیل .بزرگ درست بوده است. که حدود ۱۳ تا ۱۵ هزار سال پیش اتفاق افتاد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





♥ نوشته شده در سه شنبه 1 خرداد 1397 ساعت 13:27 توسط تنهاترین تنهای دنیا:

Design By : Bia2skin.ir